Tarbijakaitseamet käivitas eelmisel aastal menetluse EMT mobiilse internetiteenuse kiiruse- ja mahupiirangute seaduslikkuse uurimiseks ning on seisukohal, et piirangud tuleb kliendile numbriliselt välja tuua.
Teenusepakkujal on oma toodetele ja teenustele õigus seada piiranguid ning tingimusi enda äranägemise järgi, kuid sellisel juhul on kohustuslik tarbijat eelnevalt neist ka teavitada, selgitas BNSile tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.
«Juhul kui «piiramatu kasutusega» teenusel on siiski piirangud, tuleks need ka ära tuua. Kindlasti tuleks ära märkida, mis see nõndanimetatud mõistlik mahukasutus on. Ei saa eeldada, et tarbija sellist asja ise otsima või huupi arvama peab,» märkis Turetski.
«Arvestades seda, et aina rohkem inimesi kasutab moodsaid mobiiltelefone, kus on netiühenduse olemasolu korral võimalik külastada erinevaid video- ja filmiportaale, tuleks kindlasti tarbijat teavitada, et selline tegevus ei kuulu mõistliku internetikasutuse mõiste alla. Tarbijakaitseamet peab mõistlikuks, et tarbijaid teavitatakse selliste tegevuste loetelust, millega võivad kaasneda täiendavad kulutused. Samuti peaks tarbija soovil ütlema talle ka piirangu numbriliselt,» lausus Turetski.
Paljudele EMT mobiilse internetiteenuse tellijatele tuleb üllatusena ettevõtte arusaam selle mõistliku kasutamise põhimõttest, millest lähtuvalt seab EMT tavapärasest suuremate andmemahtude laadimise korral ajutise, kuid olulise piirangu ühenduse kiirusele.
Allikas: E24
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar